Vacatures 5KlantenserviceBlog
0
Sluiten

Retourneren

Is het ontvangen product niet helemaal naar wens? Bij Obbink heb je het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product ontvangt. Mocht je het product retour willen sturen, dan dien je deze binnen 14 dagen nadat je de retourmelding hebt gedaan, het product onbeschadigd, compleet en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking te retourneren. Wij vragen je het product zodanig te retourneren dat wij het product een tweede kans kunnen geven.

Hoe retourneer ik mijn product?

Je kunt het ontvangen product heel eenvoudig retour melden in jouw Obbink account. Mocht dit niet lukken, dan mag je ook een e-mail sturen naar [email protected] met het ordernummer, jouw NAW-gegevens en optioneel een reden van de retour. Nadat wij je retourmelding hebben ontvangen, ontvang je van ons een DHL retouretiket waarmee je het product kosteloos naar ons terug kunt sturen. Producten die je retour stuurt kun je afgeven bij het dichtstbijzijnde DHL servicepunt (zoek het dichtsbijzijnde DHL Servicepoint) of bij een Obbink winkel in de buurt.

Om je retour sneller te verwerken, vragen wij je om het Obbink retourformulier (PDF) of het Modelformulier voor herroeping (docx) bij het te retourneren product te voegen (je bent hiertoe niet verplicht).

Je kunt ook op eigen initiatief of via een andere vervoerder het product terugsturen. In dat geval komen de kosten van retour voor jouw eigen rekening. Je kunt dit pakket retour sturen naar: Obbink Koningslinde 3, 7131 MP te Lichtenvoorde.

Transportartikel(en) retourneren

Heb je een groot en/of zwaar product, zoals een wasmachine, droger of koelkast en wil je deze retourneren? Dan vragen wij je telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0544 - 394878 of per e-mail naar [email protected]. Voor het ophalen van grote/zwart transportartikelen brengen wij €39,- in rekening.

Mag ik mijn product retour sturen?

Je mag het product uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die je ook in een winkel hebt. In de winkel kun je geen kroket bakken in de friteuse en kun je geen was draaien in een wasmachine. Als je een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te bekijken wat je er mee kunt doen, dan levert dit een waardevermindering op.

Indien het product vies en/of gebruikt is, beschadigd is of niet compleet is wanneer wij het pakket retour hebben ontvangen, hanteren wij als richtlijn dat wij 75% van het aankoopbedrag aan je terug storten.

Indien het geretourneerde product in nieuwstaat met originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour komt, zullen wij 100% terugstorten, tenzij er sprake is van een andere afhandeling waar beide partijen mee akkoord zijn.

Wat mag niet retour?

De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  • Hygiëne producten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals tandenborstels, scheerapparaten/IPL/epilatoren en in-ear oordopjes;
  • Makkelijk kopieerbare producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken, zoals software op een materiële drager;
  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk);
  • Televisies die zijn bevestigd aan een muurbeugel mogen wel geretourneerd worden, maar hiervoor zal een waardevermindering in rekening worden gebracht door je verder bent gegaan dan noodzakelijk is om te beoordelen of je de televisie wilt houden;
  • Bij geopende blisterverpakkingen, cartridges, toners, batterijen, reinigingsartikelen etc, zal een waardevermindering intreden die kan oplopen tot 100%.

Terugbetaling

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de betaling hebt volbracht bij het plaatsen van de bestelling, tenzij je akkoord gaat om dit op een andere manier op te lossen.

Indien je slechts een deel van je bestelling naar ons retour stuurt worden de kosten voor het leveren van de bestelling niet teruggestort.

Wij mogen wachten met de terugbetaling van je bestelling totdat wij het product (of de producten) hebben ontvangen. Of tot je kunt aantonen dat het product naar ons onderweg is.

Product retour en gebruik gemaakt van SprayPay?

Wanneer je het product hebt gefinancierd via SprayPay, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden wanneer je gebruikmaakt van het herroepingsrecht en het product naar ons retour stuurt.

Heb je toch nog vragen over het retourneren? Neem dan contact met ons op.

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »