KlantenserviceBlog
0
Sluiten

Retourneren

Is het ontvangen product niet helemaal naar wens? Dan heeft u bij Obbink tot 30 dagen de tijd om het product te retourneren. Mocht u het product retour willen sturen, dan dient u deze binnen 14 dagen nadat u de retourmelding hebt gedaan, het product in nieuwstaat, compleet en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking te retourneren. Wij vragen u het product zodanig te retourneren dat wij het product een tweede kans kunnen geven.

Hoe retourneer ik mijn product?

1. U kunt het ontvangen product retour melden in uw Obbink account of

2. Stuur een e-mail naar [email protected] met ordernummer, uw NAW-gegevens en optioneel een reden van de retour.

Nadat wij uw retourmelding hebben ontvangen, ontvang u van ons een DHL retouretiket waarmee u het product kosteloos naar ons terug kunt sturen. Producten die u retour stuurt kunt u afgeven bij het dichtstbijzijnde DHL servicepunt (zoek het dichtsbijzijnde DHL Servicepoint) of bij een Obbink winkel in de buurt.

Om uw retour sneller te verwerken, vragen wij u om het Obbink retourformulier (PDF) of het Europees modelformulier voor herroeping (docx) bij het te retourneren product te voegen (ubent hiertoe niet verplicht).

U kunt ook op eigen initiatief of via een andere vervoerder het product terugsturen. In dat geval komen de kosten van retour voor uw eigen rekening. U kunt dit pakket retour sturen naar: Obbink BV
Koningslinde 3, 7131MP te Lichtenvoorde.

Transportartikel(en) retourneren

Heeft u een groot en/of zwaar product, zoals een wasmachine, droger of koelkast en wilt u deze retourneren? Dan vragen wij u telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer 0544 - 394878 of per e-mail naar [email protected]. Voor het ophalen van grote/zwart transportartikelen brengen wij €39,- in rekening.

Mag ik mijn product retour sturen?

U mag het product uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die u ook in een winkel heeft. In de winkel kunt u geen kroket bakken in de friteuse en kunt u geen was draaien in een wasmachine. Als u een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk is om te bekijken wat u er mee kunt doen, dan levert dit een waardevermindering op. Het product dient als nieuw te worden geretourneerd zodat wij het ook weer als nieuw kunnen verkopen.

Indien het product vies en/of gebruikt is, beschadigd is of niet compleet is wanneer wij het pakket retour hebben ontvangen, hanteren wij als richtlijn dat wij 75% van het aankoopbedrag aan u terug storten.

Indien het geretourneerde product in nieuwstaat met originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) retour komt, zullen wij 100% terugstorten, tenzij er sprake is van een andere afhandeling waar beide partijen mee akkoord zijn.

Wat mag niet retour?

De volgende producten kunnen niet geretourneerd worden:

  • Hygiëne producten waarvan de verzegeling na de levering is verbroken, zoals tandenborstels, scheerapparaten/IPL/epilatoren en in-ear oordopjes;
  • Makkelijk kopieerbare producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken, zoals software op een materiële drager;
  • Producten vervaardigd conform instructies van de consument (maatwerk);
  • Televisies die zijn bevestigd aan een muurbeugel mogen wel geretourneerd worden, maar hiervoor zal een waardevermindering in rekening worden gebracht door je verder bent gegaan dan noodzakelijk is om te beoordelen of je de televisie wilt houden;
  • Bij geopende blisterverpakkingen, cartridges, toners, batterijen, reinigingsartikelen etc, zal een waardevermindering intreden die kan oplopen tot 100%.

Terugbetaling

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de betaling heeft voldaan bij het plaatsen van de bestelling, tenzij u akkoord gaat om dit op een andere manier op te lossen.

Indien u slechts een deel van uw bestelling naar ons retour stuurt worden de kosten voor het leveren van de bestelling niet teruggestort.

Wij mogen wachten met de terugbetaling van uw bestelling totdat wij het product (of de producten) hebben ontvangen. Of tot u kunt aantonen dat het product naar ons onderweg is.

Heeft u toch nog vragen over het retourneren? Neem dan contact met ons op.

Vergelijk 0

Voeg nog een product toe (max. 5)

Start vergelijking

Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergenMeer over cookies »